شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

انتخاب برق کاربری قرارگیری مینی چیلر

انتخاب برق کاربری قرارگیری مینی چیلر

 

 

آیا مینی چیلر حتما برق سه فاز می خواهد ؟

مینی چیلر ها معمولا در تمامی ظرفیت ها یا تناژ خود دارای مدل هایی با برق سه فاز یا تک فاز هستند . این مسئله که برق سه فاز بهتر است یا تک فاز ، بستگی به شرایط مختلفی دارد که باید با محاسبات مخصوص به خود انتخاب گردد . اما اینکه آیا مینی چیلر حتما برق سه فاز می خواهد ، جواب خیر است . در تعدادی از موارد دیده شده برای کاربری ها و متراژ های مختلف بنا به وجود مشکلاتی پیش آمده است که امکان تامین برق سه فاز وجود نداشته است . به همین دلیل خریدار اقدام به خرید مینی چیلر با برق تک فاز نموده است .

 

معیار انتخاب یک سیستم تهویه خوب چیست ؟

معیار های گوناگونی وجود دارد . این مسئله شاید شخصی و منحصر به فرد برای هر انسان باشد . اما به طور کلی می توان موارد زیر را در نظر گرفت :

جنس سرمایش . سیستم های مختلف تهویه مطبوع از نظر جنس سرمایش تفاوت هایی با یکدیگر دارند . مثلا در این مورد مینی چیلر به همراه فن کویل با اسپلیت تفاوت دارد .

مقدار صدای ناشی از کارکرد دستگاه تهویه . یکی از مهمترین مواردی که می توان به آن اشاره نمود میزان صدای ناشی از فعالیت سیستم تهویه مطبوع است . این مسئله در زمان استراحت بسیار حائز اهمیت می باشد .

هزینه خدمات مناسب . هر سیستم تهویه سالیانه دارای هزینه خدماتی جهت سرویس و نگهداری می باشد .

گارانتی کمپرسور ، گارانتی قطعات و خدمات پس از فروش . محصولات تهویه باید از دارای سه مورد ذکر شده باشند . 

و موارد دیگر .

 

مینی چیلر چه کاربردی دارد ؟

مینی چیلر ها یک نوع از دستگاه های سرد کننده می باشند . مانند همه ی سرد کننده هایی که برای مصارف خاصی طراحی شده اند ، مینی چیلر ها نیز جهت خنک کردن آب استفاده می شوند که از آب سرد تامین شده جهت تهویه مطبوع و خنک کاری مصارف مختلفی مانند خنک کاری فضاهای مسکونی اداری یا تجاری استفاده می گردد .

 

محل قرارگیری مینی چیلر در ساختمان کجاست ؟

به دلیل تنوع مدل های طراحی شده مینی چیلر ، محدودیتی جهت استفاده در فضاهای مختلف وجود ندارد . از مینی چیلر در تراس ( بالکن ) پشت بام ، خر پشته ، بر روی نمای ساختمان و … می توان استفاده نمود .

 

مینی چیلر را در چه نوع مناطق آب و هوایی می توان استفاده کرد ؟

از مینی چیلر در کلیه مناطق آب و هوایی می توان استفاده نمود . مناطق گرم و خشک ، معتدل و مرطوب و … . فقط باید با توجه به توضیحات و مشخصات دستگاه ، بهترین گزینه انتخاب گردد . به طور مثال برای مناطق گرم و خشک از دستگاه های حاره ای یا تروپیکال استفاده می شود و یا برای مناطق معتدل و مرطوب از مدل های مجهز به فین های ضد خوردگی .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.