شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

بهترین مارک مینی چیلر و داکت اسپلیت

بهترین مارک مینی چیلر و داکت اسپلیت

 

جمله بهترین مارک مینی چیلر و داکت اسپلیت جمله ی صحیحی نمی باشد . به دلیل اینکه باید اینطور این سوال را پرسید : بهترین مینی چیلر یا داکت اسپلیت از نظر کیفیت قطعات کدام یک می باشد . 

در زمان خرید و انتخاب مینی چیلر و یا داکت اسپلیت توجه به قطعات نصب شده بر روی دستگاه می تواند ما را به انتخاب مطمئن تر نزدیک کند تا حداقل اگر بهترین برند یا مارک مینی چیلر و داکت اسپلیت را نتوانستیم انتخاب کنیم حداقل از کیفیت بالایی دستگاه ما برخوردار باشد .

 

 

در مینی چیلر ها باید به موارد زیر توجه زیادی کرد :

. توجه به واقعی و یا غیر واقعی بودن ظرفیت مینی چیلر که در اصطلاح نامی یا اسمی نیز گفته می شود . دلیل اهمیت بالای این موضوع آن است که می بایست برای هر فضا سیستم متناسب و یا حداقل نیاز تهویه مطبوع را انتخاب نمود ( این کار را می توان از قسمت محاسبات تهویه مطبوع انجام داد ) .

. توجه به برند و نوع کمپرسور مینی چیلر از نظر ساختار . یکی از بهترین کمپرسور استفاده شده در مینی چیلر ها کمپرسور اسکرال می باشد که برند های مختلفی مانند کوپلند ، پاناسونیک ، هیتاچی ، سانیو و … می باشند .

. توجه به مبدل حرارتی ( اواپراتور ) مینی چیلر . بهترین نوع آنها مبدل صفحه ای تمام استیل با راندمان حدود 80 تا 90 درصد می باشد . سایر مبدل ها مانند SHELL & TUBE از راندمان کمتری برخوردار می باشند که باعث به وجود آمدن ظرفیت نامی یا غیر واقعی مینی چیلر ها می شود .

. برد یا مدار فرمان مینی چیلر هوشمند یا دیجیتال . بهتر است این قسمت از دستگاه بصورت هوشمند کنترل شود . تعدادی از مینی چیلر های موجود در بازار به صورت مکانیکی کنترل می شوند که احتمال خطا در سیستم را تا درصدی بالا می برند . 

. موارد دیگر نیز مانند مدار های حفاظتی و کنترلی ، پمپ سیرکولاتور ، فن ، فلوسوئیچ ، گارانتی کمپرسور و قطعات ، خدمات مربوط به تخلیه آب و راه اندازی در فصول مختلف مینی چیلر و … .

 

 

در داکت اسپلیت ها باید به موارد زیر توجه زیادی کرد :

. توجه به واقعی و یا غیر واقعی بودن ظرفیت داکت اسپلیت که در اصطلاح نامی یا اسمی نیز گفته می شود  . دلیل اهمیت بالای این موضوع آن است که می بایست برای هر فضا سیستم متناسب و یا حداقل نیاز تهویه مطبوع را انتخاب نمود ( این کار را می توان از قسمت محاسبات تهویه مطبوع انجام داد ) .

. توجه به برند و نوع کمپرسور داکت اسپلیت از نظر ساختار . یکی از بهترین کمپرسور استفاده شده در داکت اسپلیت ها کمپرسور اسکرال می باشد که برند های مختلفی مانند کوپلند ، پاناسونیک ، هیتاچی ، سانیو و … می باشند .

. وارداتی بودن یونیت داخلی داکت اسپلیت . گاهی دیده می شود به دلیل اهمیت و توجه بیشتر خریداران به قسمت یا یونیت بیرونی داکت اسپلیت توجه کمتری به یونیت داخلی می شود و باعث شده است تعدادی از فروشندگان یونیت داخلی ساخت داخل یا کشور ایران را به عنوان یونیت داخلی وارداتی به دستگاه اضافه می کنند .

. فابریک و یا غیر فابریک بودن کویل گرمایشی یا حرارتی داکت اسپلیت و متناسب بودن ابعاد آن با دهانه خروجی یا پرتاب هوای یونیت داخلی .

. موارد دیگری مانند سطح صدا که معمولا داکت اسپلیت از سطح صدای بالایی برخوردار می باشد ، سایز اتصالات دو یونیت بیرونی و داخلی به یکدیگر و … .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.