شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

تعریف سیستم داکت اسپلیت کانالی

تعریف سیستم داکت اسپلیت کانالی

 

داکت اسپلیت ها در واقع همان کولر گازی می باشند که انواع مختلفی دارند :

  • دیواری
  • سقفی
  • سقفی زمینی
  • کاستی
  • ایستاده

 

داکت اسپلیت ها از نظر فشار استاتیکی به سه دسته تقسیم می شوند :

 

فشار استاتیکی کم Low Pressure : این نوع از داکت اسپلیت ها معمولا برای مکان هایی استفاده می شوند که نیازی به کانال کشی برای توزیع هوا وجود ندارد زیرا دارای قدرت کمتری نسبت به مدل های دیگر است .

 

فشار استاتیکی متوسط Medium Pressure : از این نوع داکت اسپلیت با توجه به مدل و قدرتش در مکان هایی استفاده می شود که نیاز به طول مسیر زیاد نداشته باشد . طول کانالی که این نوع داکت اسپلیت می تواند ساپورت کند محدود است . باید به این نکته توجه کرد و این مسئله را جدی گرفت .

 

فشار استاتیکی زیاد High Pressure : کانال کشی این مدل داکت اسپلیت نسبت به دو مدل دیگر تقریبا محدودیتی ندارد و می توان با خیال راحت با توجه به نقشه کانال کشی اینکار را انجام داد . البته باید به این نکته نیز توجه کرد که ظرفیت داکت اسپلیت ارتباط مستقیم با طول کانال کشی آن دارد . یعنی لازم است محاسبات دقیقی در این باره صورت پذیرد .

 

داکت اسپلیت در تامین سرمایش ، مستقل عمل می کند و نیازی به منبع انرژی دیگیری ندارد که این کار را به وسیله انرژی برق انجام می دهد . اما در مورد گرمایش ، می تواند مستقل عمل کند و یا با استفاده از منبع انرژی دیگری مانند موتور خانه یا پکیج . در صورتی که بخواهیم از گرمایش داکت اسپلیت از طریق موتور خانه یا پکیج استفاده نماییم لازم است بر روی داکت اسپلیت یک عدد کویل گرمایشی یا آب گرم نصب گردد . این کویل در زمستان یا فصول سرد وارد مدار شده و تنها از فن دستگاه استفاده می شود و کمپرسور در این مدت خاموش می شود .

معکوس کردن سیستم داکت اسپلیت از سرمایش به گرمایش یا بالعکس نیازمند کادر تخصصی می باشد اما بطور کلی می توان گفت اینکار با خارج کردن یونیت خارجی یا کندانسور و کمپرسور از مدار و باز نمودن شیر های مرتبط با کویل گرمایشی یا آب گرم انجام می پذیرد .یعنی خاموش کردن سیستم سرمایش و انتقال آب گرم به داخل کویل . البته باید یونیت داخلی داکت اسپلیت را از حال cool یا سرمایش به حالت fan یا فن تغییر داد .

 

 


محصولات تهویه STACOOLBASE

چـــیـــلـــر
فن کویل
مینی چـیـلـر
داکت اسپلیت
پکیج پشت بامی
اسپلیت مرکزی VRF

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.