شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

طرح و محاسبه سیستم لوله کشی در سرمایش

طرح و محاسبه سیستم لوله کشی در سرمایش

 

طرح های مختلف سیستم لوله کشی در تهویه مطبوع

1- طرح لوله کشی مستقل یا چهار لوله ای : در این طرح ، محاسبات شبکه های لوله کشی رفت و برگشت برای گرمایش و سرمایش بطور جداگانه بر اساس دبی آب گرم و آب سردی که توسط لوله ها حمل می شود ، صورت می گیرند . به این ترتیب چهار لوله خواهیم داشت ، دو لوله برای رفت و برگشت آب گرم و دولوله برای رفت و برگشت آب سرد .

 

2- طرح لوله کشی مشترک یا دو لوله ای : در این طرح برای گرمایش و سرمایش تنها از یک شبکه لوله کشی رفت و برگشت استفاده می شود که باقتضای فصل در آن آب گرم یا آب سرد جریان می یابد . بدین ترتیب در این سیستم تنها دو لوله خواهیم داشت ، یکی برای رفت آب گرم یا سرد و دیگری برای برگشت آب گرم یا سرد . نکته حائز اهمیت اینست که محاسبه قطر لوله ها در این سیستم معمولا بر اساس دبی آب سرد که غالبا بیشتر از دبی آب گرم است انجام می پذیرد . البته بهتر است همواره مقایسه ای بین دبی آب گرم ( برای گرمایش ) و دبی آب سرد ( برای سرمایش ) یک ساختمان صورت پذیرد تا هرکدام بیشتر بود ملاک محاسبات واقع شود .

 

3- طرح لوله کشی مرکب یا سه لوله ای : در این طرح که تلفیقی از طرح های مستقل و مشترک است ، ممکن است لوله رفت مشترک و لوله های برگشت مستقل و یا لوله های رفت مستقل و لوله برگشت مشترک باشد . بدین ترتیب در این سیستم سه لوله خواهیم داشت .

 

منابع : کتاب محاسبات تاسیسات ساختمان – مهندس سید مجتبی طباطبائی

 

 


محصولات تهویه STACOOLBASE

چـــیـــلـــر
فن کویل
مینی چـیـلـر
داکت اسپلیت
پکیج پشت بامی
اسپلیت مرکزی VRF

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.