شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

ظرفیت کاتالوگ و معایب مینی چیلر

ظرفیت کاتالوگ و معایب مینی چیلر

 

 

کم ترین ظرفیت مینی چیلر چند تن است ؟

مینی چیلر های در ظرفیت و تناژ مختلفی وجود دارند . تعدادی از شرکت ها و تولید کنندگان از ظرفیت 1 تن تبرید ( 12000 بی تی یو ) این محصول را به فروش می رسانند . ولی به طور معمول مینی چیلر ها از ظرفیت 2/5 تن تبرید تا 10 تن تبرید تولید می شوند و یا نمونه های خارجی وجود دارند . 

 

آیا بررسی کاتالوگ جهت خرید مینی چیلر کافی است ؟

بررسی اولیه کاتالوگ مینی چیلر ها می تواند اطلاعات کلی در مورد این سیستم در اختیار خریدار قرار دهد . اطلاعاتی مانند مبرد دستگاه ، طول ، عرض ، ارتفاع ، وزن خالص ، وزن در زمان کارکرد و … که هر کدام از اهمین بالایی برخوردار می باشند . ولی بهتر است اگر تصمیم به خرید یا انتخاب مینی چیلر دارید با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید زیرا هر نوع مینی چیلر مناسب کاربری و فضای مخصوص به خود می باشد . به طور مثال مینی چیلر های بالازن مناسب استفاده در تراس یا بالکن نمی باشند و یا اینکه پمپ سیرکولاتور مینی چیلر باید متناسب با ارتفاع لوله کشی آن باشد .

 

قیمت مینی چیلر خانگی با مینی چیلر صنعتی تفاوت دارد ؟

مینی چیلر های خانگی همیشه قیمتی بالاتر نسبت به مینی چیلر های صنعتی داشته اند . در مینی چیلر های خانگی معمولا از قطعاتی استفاده می شود که راندمان بالاتری داشته باشند که این راندمان بالاتر از حساسیت بیشتری نیز برخوردار است . به طور مثال مبدل های حرارتی که در مینی چیلر خانگی یا آپارتمانی استفاده می شود تفاوت بسیار زیادی با مدل صنعتی خود دارد . زیرا مصرف انرژی در واحد های مسکونی بسیار مهمتر از واحد های صنعتی می باشد . یکی از دلایل آن این است که در ساختمان ها در مدت زمان استفاده جهت تامین سرمایش ، مینی چیلر روشن می باشد که این مورد در واحد های صنعتی معمولا در زمان هایی می باشد که نیاز به دستگاه است . در زمان استفاده روشن و در زمان عدم نیاز خاموش می باشند . 

 

مینی چیلر ها معمولا تا چه ظرفیت یا تناژی تولید می شود ؟

قبل از توضیح این مطلب بهتر است مطلب تفاوت مینی چیلر و چیلر مطالعه شود . با مطالعه این موضوع می توان متوجه شد اختلاف زیادی از نظر ساختار بین چیلر و مینی چیلر وجود ندارد . اینکه از چه ظرفیتی مینی چیلر تبدیل به چیلر می شود همیشه مشخص و ثابت نیست . مثلا در پروژه ای ممکن است از 10 عدد چیلر یا مینی چیلر 12 تن جهت سرمایش استفاه شود . معمولا از ظرفیت 10 تن تبرید به پایین مینی چیلر و از 11 تن به بالا چیلر نامیده می شود . چون مینی چیلر و چیلر با یکدیگر از نظر ساختار و کارکرد تفاوتی ندارند پس دلیلی برای مرز دقیق گذاشتن بین ظرفیت این دو سیستم نمی باشد .

 

معایب مینی چیلر بیشتر است یا داکت اسپلیت ؟

برای شرکت هایی که فروش داکت اسپلیت و مینی چیلر را با یکدیگر دارند دلیلی برای ایراد گذاشتن غیر منطقی بر روی یک سیستم وجود ندارد . شرکت سامان تهویه نیز از این قاعده مستثنی نیست . زیرا هم فروش مینی چیلر و هم سیستم داکت اسپلیت را دارد . ولی با مطالعه مطالبی در زمینه تفاوت های مینی چیلر و داکت اسپلیت می توان گفت معایب داکت اسپلیت بیشتر می باشد .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.