شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

مشخصات فن کویل دیواری

فن کویل دیواری

 

فن کویل های دیواری ظاهر و سیستمی شبیه به اسپلیت های دیواری دارند با این تفاوت که مبرد در اسپلیت دیواری در اینجا تبدبل به آب شده است .

برند ها و مدل های مختلفی از فن کویل دیواری در بازار وجود دارد اما سیستم آنها شبیه به یکدیگر می باشد . فن کویل دیواری مانند همه فن کویل ها جهت سرمایش و گرمایش نیاز به یک منبع انرژی دارد مانند مینی چیلر ، چیلر ، موتور خانه و پکیج .

این فن کویل جزء بی صدا ترین فن کویل ها بازار می باشد . این کم صدا بودن باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد . هرچند فن کویل دیواری محدودیت هایی نیز برای مصرف کننده بهمراه دارد . مثلا همانطور که از اسم این فن کویل مشخص است لازم است روی دیوار نصب شود . یعنی فضایی را بر روی دیوار اشغال می کند . در حالیکه فن کویل های سقفی فضایی درون سقف جهت نصب نیاز دارند .

ارتفاعی که لازم است این فن کویل از کف تمام شده نصب شود معمولا 220 سانتی متر می باشد . ولی باید به موضوع توجه داشت که فضای لازم جهت باز شدن روکش یا درب فن کویل جهت راه اندازی و یا سرویس باید حتما رعایت شود .

فن کویل های دیواری در دو مدل دو لوله ای و چهار لوله ای ساخته می شوند . دو لوله ای دارای یک لوله رفت و یک لوله برگشت می باشد و چهار لوله ای دو لوله رفت و دو لوه برگشت . این مدل یعنی چهار لوله ای قادر می باشد سرمایش و گرمایش را بطور همزمان تامین کند .

فرمان دادن به فن کویل دیواری به وسیله ریموت کنترل می باشد و مدل های اندکی وجود دارند که بجای ریموت از ترموستات فرمان بگیرند . مصرف انرژی فن کویل دیواری برق می باشد و بیشتر مدل های این فن کویل تک فاز هستند . مگر در موارد سفارشی سه فاز ساخته شود .

لوله درین فن کویل دیواری و شیب آن بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت بروز مشکلی کوچک خیلی سریع علائمی از خود نشان می دهد که یکی از آن سر ریز شدن آب از سینی درین فن کویل می باشد . در زمان لوله کشی حتما باید سایز لوله درین خروجی فن کویل درست تعیین شود . شیب این لوله نباید بیش از حد باشد اما شیب زیاد برای این لوله مفید است .

این فن کویل دارای فیلتر های قابل شستشو می باشد . پس از شستشو فیلترها باید در قرار دادن صحیح آنها دقت کرد زیرا در غیر این صورت فیلتر ها از حالت اولیه خود به مرور زمان خارج شده و کار را برای دفعات بدی دشوار می کند .

ظرفیت های فن کویل دیواری که در حال حاضر به فروش می رسد به ترتیب روبرو می باشد : 250 ، 300 ، 400 ، 500 و 600 سی اف ام .

 

 


محصولات تهویه STACOOLBASE

چـــیـــلـــر
فن کویل
مینی چـیـلـر
داکت اسپلیت
پکیج پشت بامی
اسپلیت مرکزی VRF