شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

مصرف برق مینی چیلر داکت اسپلیت وی آر اف

مصرف برق مینی چیلر داکت اسپلیت وی آر اف

 

مصرف برق مینی چیلر همانند سایر سیستم های تهویه مطبوع بستگی به شرایط و عوامل گوناگونی دارد . تا زمانیکه این عوامل منحصرا برای هر سیستم مورد بررسی قرار نگیرد نمی توان گفت که مصرف انرژی به طور مثال مینی چیلر یا داکت اسپلیت زیاد یا کم می باشد .

عوامل مختلفی می توانند بر روی مصرف انرژی سیستم های تهویه مطبوع تاثیر بگذارند . از مهمترین آنها می توان به انتخاب صحیح سیستم تهویه با توجه به نوع کاربری یا استفاده اشاره کرد . بعضی از خریداران و یا مصرف کنندگان بر این عقیده می باشند که این مسئله از اهمیت کمی برخوردار است . اما چنین نیست .

مثلا سیستم های اسپلیت مرکزی و یا وی آر اف ( VRF ) . این نوع سیستم مناسب ترین حالت استفاده را در کاربری های اداری یا تجاری دارا می باشد به دلیل استفاده از انرژی برق جهت تامین گرمایش فصل زمستان و دلیل دیگر استفاده به صورت در اصطلاح ON و یا OFF . یعنی در زمان استفاده از محیط دستگاه روشن می شود و در زمانی که نیاز نیست دستگاه خاموش می شود . در حالی که در کاربری های مسکونی معمولا سیستم تهویه بیرونی مانند مینی چیلر دائما در حال تامین سرمایش می باشد و در زمان های تامین سرمایش معمولا خاموش نمی شود .

مناسب ترین یا بهترین سیستم تهویه مطبوع که در حال حاضر برای کاربری های مسکونی با توجه به هزینه اولیه خرید ، مصرف انرژی یا برق ، آسایش بالا ، صدای کم و … پیشنهاد می گردد سیستم مینی چیلر و فن کویل سقفی توکار می باشد .

عوامل دیگری نیز می باشند که می توان با بررسی آنها پی به این موضوع برد مانند : عایق بودن سطوح ، دیوارها ، پنجره ها ، استفاده از فضاهایی که نیاز به تهویه دارند ، ضریب بالاتر تهویه برای فضاهایی مانند آشپزخانه که بار گرمایشی زیادی بر محیط دارند و … .

یکی دیگر از مهمترین این عوامل تنظیم دستگاه تامین کننده سرمایش مانند مینی چیلر در دمای مناسب با توجه به محیط . تعدادی از مصرف کنندگان به دمای تامین کننده سرمایش خود توجهی نمی کنند . به طور مثال در روز هایی که دمای محیط بیرون نسبتا مناسب و یا خنک تر از روز های گرم آینده در فصل تابستان می باشد نیازی نیست که حداقل دمای تولید سرمایش در نظر گرفته شود . این مسئله باعث می شود که در زمان کارکرد و تعداد خاموش و روشن شدن کمپرسور که در طول روز تعداد بالایی می باشد صرفه جویی گردد و سبب پایین آمدن مصرف برق مینی چیلر و یا هر سیستم تهویه مطبوع دیگری می شود .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.