شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

مینی چیلر ایرانی یا خارجی

مینی چیلر ایرانی یا خارجی

 

مینی چیلر هایی که در حال حاضر در بازار تهویه وجود دارند جدا از مدل و مشخصات مختلفی که دارند در دو مدل ایرانی یا خارجی ( وارداتی ) به فروش می رسند . اما همیشه این سوال برای خریدار و مصرف کننده وجود داشته است که مینی چیلر ایرانی یا خارجی ؟ کدام از کیفیت و راندمان بالاتری برخوردار است یا این سوال که آیا کیفیت مینی چیلر ایرانی به اندازه مدل وارداتی است یا خیر .

جواب دادن به این سوال دشوار است زیرا مینی چیلر های مدل ایرانی از همان جا یا کشوری که مینی چیلر های وارداتی ساخت آنجا هستند ، جهت تولید تامین قطعات می کنند . یعنی در کیفیت قطعات ( به شرط این موضوع که از قطعات بی کیفیت یا تقلبی استفاده نشود ) شاید با هم برابر باشند . 

در ایران قسمت کاور یا بدنه و کندانسور مینی چیلر معمولا ساخته می شود و سایر قطعات وارداتی هستند . اما این موضوع را نباید بی اهمیت دانست که مونتاژ کردن یا در اصطلاح اسمبل کردن قطعات به شکل صحیح و استاندارد بسیار موضوع حائز اهمیتی می باشد .

این مسئله که نسبت تولید سالیانه سیستمی مانند مینی چیلر کشور ایران در برابر تولیدات سالیانه کشوری مانند جمهوری خلق چین کمتر است و این سبب پیشرفت تکنولوژی های لازم جهت تولید صحیح می باشد را نیز نباید فراموش کرد .

در کل می توان گفت که تولیدات سیستم های تهویه مطبوع ایرانی کیفیتی کمتر از نمونه های وارداتی ندارند اما نمونه های خارجی درصدی با کیفیت و بهتر از نمونه ها ایرانی می باشند .

اختلاف قیمت مینی چیلر وارداتی ( خارجی ) و ایرانی در بازار فعلی در نمونه هایی به دو برابر می رسد .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.