شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

مینی چیلر جهت مصارف خانگی

مینی چیلر جهت مصارف خانگی

 

چیلر ها یا مینی چیلر ها کاربری های مختلفی دارند . کاربری هایی مانند مسکونی ، اداری ، تجاری ، صنعتی و … .

ساختار و کلیت سیستم چیلر یا مینی چیلر ها در مصارف مختلف یکسان می باشد . هر دو سیستم در هر نوع کاربری جهت تامین سرمایش استفاده می شوند . حال با توجه به نوع کابری دماهای مختلفی نیاز می باشد که هر نوع چیلر یا مینی چیلر با مدت زمان کارکرد بیشتر قادر خواهد بود تا دما را در شرایط مختلفی تامین نماید . 

اما این سوال که آیا هر نوع مینی چیلری جهت کاربری مسکونی مفید است و یا اینکه آیا از چیلر های صنعتی را  می توان در کاربری های مسکونی یا اداری و تجاری استفاده نمود یا خیر بسیار مهم است . 

معمولا در چیلر یا مینی چیلر هایی که در واحدها یا کاربری های صنعتی مختلف مانند دستگاه تزریق پلاستیک ، چاپخانه ، دستگاه تراش ، دستگاه تزریق باد و … استفاده می شود به دلیل احتمال بروز مشکلات بیشتر ، از موارد محافظتی بالاتری نیز استفاده می شود . یا اینکه در تعدادی از چیلر یا مینی چیلر های صنعتی از منبع آب ذخیره به جای مبدل حرارتی استفاده می شود . مواردی که به آنها اشاره شده در بعضی موارد باعث پایین آمدن راندمان دستگاه می شود . این راندمان کمتر شاید در کاربری های صنعتی از اهمیت کمتری نسبت به کابری های دیگر مانند مسکونی برخوردار باشد . زیرا راندمان کمتر نسبت مستقیم با بالا رفتن هزینه انرژی مانند برق را دارد . به همین سبب است که توصیه می شود که سیستم های طراحی شده صنعتی مناسب کاربری هایی مانند مسکونی نمی باشد .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.