شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

نکات مهم خرید چیلر و مینی چیلر

نکات مهم در هنگام خرید چیلر و مینی چیلر

 

در هنگام خرید باید به چند فاکتور مهم در چیلر ها توجه کرد :

سعی کنید نزدیک ترین ظرفیت را با توجه به نیاز ساختمان انتخاب نمایید زیرا ظرفیت بیشتر باعث مصرف انرژی یا مصرف برق بیشتر می شود .

به کمپرسور های دستگاه توجه کنید . سعی کنید از سیستم های ماژولار در چیلر حتما استفاده کنید تا در زمان هایی که مثلا از60 تن تبرید کل ، تنها 20 تن ( با توجه به تعداد فن کویل های درحال کار ) نیاز دارید ، دستگاه با تمام قدرت کار نکند و تنها به مقدار مورد نیاز انرژی مصرف کند .

در مقایسه اواپراتور های صفحه ای تمام استیل نسبت به اواپراتور های پوسته و لوله ، باید بدانید که راندمان مبدل های صفحه ای در حدود 30  تا 35 درصد بالاتر است . این اختلاف باعث می شود در زمان استفاده و روشن نمودن چیلر ، سرمای مورد نیاز سریعتر بدست آمده ، که در نهایت باعث می شود دستگاه کمتر کار کرده و در مصرف انرژی و برق صرفه جویی شود . همچنین مبدل های صفحه ای به دلیل ابعاد کوچکتر باعث کوچکتر شدن ابعاد چیلر و کمتر شدن بار مرده بر روی بام ساختمان می شوند . اما هزینه خرید اولیه مبدل های صفحه ای نسبت به مبدل های پوست و لوله بیشتر است .

در مبدل های صفحه ای به دلیل نزدیک بودن صفحات به یکدیگر امکان ایجاد رسوب بین لایه ها وجود دارد . اما می توان با قرار دادن محافظ هایی بر سر راه مبدل این خطر را از بین برد . باید به این موضوع نیز توجه کرد که سیکل چرخش آب در چیلرها بسته می باشد . یعنی با یک بار گرفتن سختی آب این مسئله حل می شود و دائما چیلر و مبدل در حال از بین بردن سختی آب نمی باشند .

همیشه قیمت بیشتر محصولات تهویه مانند چیلر و مینی چیلر دلیل بر بالاتر بودن کیفیت آنها نیست . خریدار باید به این مسئله توجه کند که چه دستگاهی مورد نیاز ساختمان اوست .

 

 


محصولات تهویه STACOOLBASE

چـــیـــلـــر
فن کویل
مینی چـیـلـر
داکت اسپلیت
پکیج پشت بامی
اسپلیت مرکزی VRF

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.