شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

همه چیز درباره داکت اسپلیت

همه چیز درباره داکت اسپلیت

داکت اسپلیت سیستمی است با قیمت ، هزینه خرید اولیه ، نصب و راه اندازی کمتر یا ارزان تر از چیلر و مینی چیلر دارای دو قسمت یونیت داخلی و یونیت بیرونی . یونیت بیرونی گاهی در تراس یا باکن نصب می شود و گاهی بر روی پشت بام یا خرپشته ساختمان . یوینت داخلی داکت اسپلیت گاهی در ورودی واحد ، گاهی در ورودی راهرو متصل به واحد ( که البته لازم است از کانال برگشت داکت اسپلیت استفاده شود تا داکت اسپلیت هوای ورودی خود را از درون واحد تامین کند ) و گاهی در ورودی اتاق خواب ها نصب می شود . داکت اسپلیت بر خلاف چیلر مرکزی و مانند مینی چیلر هوا خنک یا آب خنک به کمک پکیج آب گرم به واحد استقلال می دهد . که این یک مزیت و حسن استفاده از داکت اسپلیت می باشد .

 

اطلاعات کامل نصب داکت اسپلیت

برای نصب داکت اسپلیت نیاز به ساپورت داکت اسپلیت می باشد . فضای در نظر گرفته شده برای داکت اسپلیت باید امکان سرویس داکت اسپلیت را داشته باشد . قبل از نصب داکت اسپلیت درون سقف باید کویل گرمایشی یا کویل آبگرم بر روی داکت اسپلیت نصب گردد . نوعی از داکت اسپلیت دارای کویل گرمایشی ( کویل آبگرم ) فابریک است که علاوه بر عدم نیاز نصب کویل گرمایشی ، به دلیل فابریک بودن ، سطح صدای کمتری نسبت به داکت اسپلیت با کویل آبگرم  معمولی یا جدا دارد . همچنین این داکت اسپلیت یعنی داکت اسپلیت با کویل گرمایشی فابریک دارای فن 5 دور است که می توان دستگاه را روی 5 حالت از فن داکت تنظیم کرد .

 

شیر برقی در داکت اسپلیت

در این داکت اسپلیت از شیر برقی سه راه الکترونیکی نیز استفاده شده است . کار شیربرقی سه راه الکترونیکی به این شکل است تا در زمانی که دستگاه اتومات می کند گردش آب درون کویل داکت اسپلیت متوقف شده و فن داکت به تنهایی کار می کند . این عمل باعث می شود تا دمای محیط تغییر زیادی نکرده و فن ، هوای گرم سبک جمع شده در اطراف داکت اسپلیت را هم زده و از همان مقدار گرما استفاده نماید ، که تا حدودی باعث صرفه جویی داکت اسپلیت در استفاده از انرژی می شود . بهتر است ترموستات داکت اسپلیت بر روی دیوار نصب شود نه بر روی سقف ، تا ترموستات داکت اسپلیت دما را با توجه به هر فاصله ای که از سطح زمین قرار دارد گرفته و به وسیله سنسور هایش دستگاه را تنظیم نماید .

 

کانال کشی داکت اسپلیت

کانال کشی یونیت داخلی داکت اسپلیت لازم است قبل از اتمام کار سقف انجام شود و با بست هایی از سقف مهار شوند تا وزنی به بار مرده سقف اضافه نکند . کانال داکت اسپلیت باید به همراه عایق نصب شود تا دمای محیط اطراف تاثیری بر روی دمای هوای داکت اسپلیت نگذارد . کانال به وسیله برزنت و فلنج به دریچه خروجی هوا داکت اسپلیت نصب می شود .  لوله کشی داکت اسپلیت با لوله مسی از یونیت بیرونی داکت اسپلیت به یونیت داخلی داکت اسپلیت به صورت رفت و برگشتی به همراه عایق می باشد .

 

اطلاعات کانال برگشت داکت اسپلیت

داکت اسپلیت نیاز به استفاده از هوای محیطی که قرار است عمل سرمایش آن را انجام دهد دارد . حال اگر یونیت داخلی داکت اسپلیت در محیط داخلی خانه قرار دارد تنها دریچه بازدید ( دریچه دسترسی ) زیر داکت اسپلیت با هر جنس کافی است به شرط اینکه با گریل کردن ( سوراخ کردن یا شیار دار کردن دریچه داکت اسپلیت ) شرایط عبور هوا فراهم گردد . اما اگر داکت اسپلیت در محیطی خارج از محیط داخل واحد قرار دارد بطوری که مکش هوای آن از محیط دیگر است باید برای داکت اسپلیت کانال برگشت محاسبه و تعبیه گردد . این کانال برگشت داکت اسپلیت باید در فضایی نسبتا با فاصله از دریچه پرتاب باد داکت اسپلیت قرار بگیرد ، زیرا ممکن است به محض پرتاب یا دهش هوا کانال برگشت در اصطلاح هوای ورودی را دزدیده و به داخل داکت اسپلیت برگرداند .

 

سرویس های داکت اسپلیت

سرویس های دوره ای داکت اسپلیت بیشتر در ارتباط با یونیت خارجی می باشد . اما اگر یونیت داخل واحد داکت اسپلیت نیاز به سرویس ، تعمیر و نگهداری داشت فضای در نظر گرفته شده ی اطراف داکت اسپلیت باید اجازه این کار را به سرویس کار داکت اسپلیت بدهد .

 

انواع مدل داکت اسپلیت

انواع دیگری از داکت اسپلیت وجود دارد مانند داکت اسپلیت کم مصرف یا داکت اسپلیت با گرید انرژی اِی ( A ) ، داکت اسپلیت اینورتر که هر کدام از این دو قیمت هایی متفاوت با هم دارند . می توان گفت که گرانترین داکت اسپلیت ، داکت اسپلیت های اینورتر و ارزانترین داکت اسپلیت داکت اسپلیت های کویل گرمایشی معمولی جدا هستند . به دلایل فوق قیمت های داکت اسپلیت با توجه به مدل آنها با هم تفاوت دارند . البته برند داکت اسپلیت هم شرط است . که در برند های خوب و معروف داکت اسپلیت کمپرسور داکت اسپلیت قیمت آن را مشخص می کند . مثلا کمپرسور های اسکرال کوپلند یا اسکرال هیتاچی یا اسکرال سانیو و … در داکت اسپلیت .

تفاوت داکت اسپلیت ها با هم و سیستم های تهویه مشابه در کارایی مانند چیلر مینی چیلر اسپلیت و وی آر اف مرکزی در قیمت و کارایی داکت اسپلیت است .

 

 


محصولات تهویه STACOOLBASE

چـــیـــلـــر
فن کویل
مینی چـیـلـر
داکت اسپلیت
پکیج پشت بامی
اسپلیت مرکزی VRF