شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

ویژگی رستوران ها برای طراحی تهویه

ویژگی رستوران ها برای طراحی تهویه

 

در رستوران ها به دلیل زیاد بودن حرارت نهان معمولا از سیستم فن کویل با ظرفیت پایین استفاده نمی شود و سیستم تهویه مطبوع کانالی بهتر است مانند فن کویل های کانالی با فشار استاتیکی بالا .

آشپزخانه باید خوب اگزوز شود ( توسط هوا ) تا حرارت تجهیزات داخلی آن خارج گردد تا علاوه بر آن به سیستم سرمایشی نیز کمک کرده باشد و بوی بد را خارج نماید . برای حذف بو در سالن غذاخوری رستوران ، باید در سیستم تهویه از فیلتر های کربن اکتیو استفاده کرد .

هوای آشپزخانه ، توالت ، رخت کن و سایر محل هائیکه بو ایجاد می کند نباید به سیستم تهویه یرگشت داده شود . برای تعیین ظرفیت هود باید برای هر فوت طول مسیر تجهیزات 150cfm-200cfm هوا را خارج کردو سرعت خروج هوا را باید 75fpm-100fpm در نظر گرفت ، هوای تازه باید از دیوار دور آشپزخانه توسط پنجره و یا از سقف توسط کانال وارد شود . 

مقدار هوای تازه باید حداقل %15 بیش از هوای اگزوز باشد . کانال هود باید برای سرعت 1800fpm-2200fpm حساب شود که حداقل چربی در فیلتر آن نشست کند . شعاع زانو و کانال باید 1.5 برابر ابعاد کانال ، در جهتی که خم می شود باشد و اگر امکان این خم نبود باید در زانو برای تمیز کردن چربی ها دریچه بازدید در نظر گرفت .

 

منابع : کتاب تاسیسات . جلد اول . آقای جواد م. تهرانی

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.