شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

ویژگی ساختمان مسکونی برای طراحی تهویه

ویژگی ساختمان مسکونی برای طراحی تهویه

 

در این ساختمان ها خصوصا آسمان خراش ها بیشتر از سیستم آبی ( چیلر آب خنک تراکمی ) استفاده می شود . زیرا نسبت به سیستم های دیگر اقتصادی نر بوده و کنترل آن نیز راحت تر می باشد .

در سرمایش مقدار فلوی هوا 450-350 برای هر تن برودت شرایط مطلوبی به وجود می آورد ، در نتیجه پس از محاسبات بار سرمائی باید مقدار هوای سوپلای با رقم فوق مقایسه گردد و در صورت کمتر بودن در محاسبات بار سرمائی تجدید نظر گردد .

محل موتور خانه یا محل قرارگیری پکیج باید دور از اتاق خواب ها باشد .

کنترل رطوبت محیط فقط در سیستم هوائی ممکن می باشد که توسط رطوبت زن ، به هوا رطوبت افزوده می گردد .

فیلتراسیون هوا نیز در سیستم هوائی کامل تر است که در مسیر هوا برگشت ( کانال برگشت ) فیلتر نصب می گردد ( رایج ترین نوع آن فیلتر الکترونیکی می باشد که هزینه اولیه آن نسبت به فیلتر های عادی ( قابل تعویض ) بیشتر می باشد ولی در دراز مدت اقتصادی تر است ) .

سیستم های پکیج در ساختمان های مسکونی می تواند برای هر واحد بطور مستقل استفاده شودکه از آب داغ برای رادیاتور ، کوئل گرمایی یا فن کویل ها مورد استفاده قرار می گیرد .

سیستم Heat-Pump نیز برای آپارتمان های کوچک مناسب است . در آسمان خراش های مسکونی معمولا سیستم های پکیج همیشه مناسب نمی باشد ( به دلیل هزینه ، ظرفیت ، محل نصب و … ) لذا استفاده از سیستم موتور خانه مرکزی در این ساختمان های مناسب تر است . 

 

منابع : کتاب جامع و همراه آزمون تاسیسات مکانیکی ساختمان و مدرس دوره های آمادگی آزمون نظام مهندسی .