شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

کوچکترین مینی چیلر

کوچکترین مینی چیلر

 

مینی چیلر ها معمولا دارای ابعاد مشخصی می باشند که اکثرا در تناژها و ظرفیت های مشخص ابعاد یکسانی دارند . اما چه مشخصه فنی باعث تغییر ابعاد یک مینی چیلر می شود . 

در مینی چیلر ها قطعاتی که استفاده می شود ابعاد مشخص و ثابتی دارند . یکی از قطعاتی که در دو مدل و دو سایز متفاوت استفاده می شود مبدل های حرارتی یا اواپراتور می باشد . مبدل های صفحه ای دارای ابعاد بسیار کوچکی می باشند که جدا از کوچکتر شدن ابعاد مینی چیلر باعث کم شدن وزن یا بار مرده ساختمان می شود .

کوچکترین ابعاد مینی چیلر مربوط به مدل هایی می باشد که از مبدل حرارتی صفحه ای استفاده می شود .

 

آیا مبدل های صفجه ای در برابر رسوب آب حساس می باشند ؟

گاهی شنیده می شود که تعدادی از فروشندگان سیستم های تهویه مطبوع به این مسئله که مبدل های صفحه ای در برابر رسوب آب حساس هستند و احتمال مسدود شدن لایه های مبدل و از کار افتادگی سیستم ، در زمان فروش اشاره می کنند . جواب این سوال را باید اینطور پاسخ داد . در سیستم های تهویه ای مانند مینی چیلر به دلیلی بسته بودن سیکل بسته ی گردش آب ، احتمال رسوب گرفتگی مبدل وجود ندارد . مینی چیلر ها سالیانه یک مرتبه جهت راه اندازی به وسیله آب شارژ یا در اصطلاح پر می شوند و تا زمان تغییر سیستم یا معکوس نمودن سیستم تهویه به گرمایش نیازی به شارژ آب درون لوله ها ندارد . رسوب لوله زمانی رخ می دهد که آب دائما در حال گردش باشد و آب جدید جایگزین قبلی گردد . پس اگر سیکل آب بسته باشد ( یعنی مسیری از لوله ها فیمابین مینی چیلر و فن کویل که آب درون آن گردش دارد ) عملا رسوبی در کار نیست .

رسوب آب بیشتر در سیستم های چیلر یا مینی چیلر آب خنک به همراه برج خنک کننده دیده می شود تا در سیستم های هوا خنک .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.