شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

تفاوت کمپرسور اینورتر و معمولی

تفاوت کمپرسور اینورتر و معمولی

 

تفاوت کمپرسور های اینورتر دار یا دارای اینورتر نسبت به کمپرسور های معمولی یا بدون اینورتر در دستگاه های تهویه مطبوع مانند کولر های گازی ، داکت اسپلیت ها ، وی آر اف ها ، مینی چیلر ها و … در دور و یا سرعت آن و چگونه انجام شدن این عمل می باشد . البته این کمپرسور ها در مدار الکتریکی نیز دارای تغییراتی هستند .

 

کمپرسور های معمولی

کمپرسور های معمولی دارای یک دور می باشند . خاموش و یا روشن . در زمان نیاز کمپرسور از ترموستاتی فرمان گرفته و روشن شده و در زمان فرمان دوباره خاموش می شود . این عمل معمولا با دمای محیط داخل تنظیم می گردد . این مسئله باعث می شود تا در زمان استارت کمپرسور و یا روشن شدن ، کمپرسور با حداکثر ظرفیت خود شروع به کار کند که سبب بالا رفتن مصرف انرژی یا برق می شود .

این مسئله دارای معایبی می باشد مانند تعداد دفعات روشن و خاموش شدن کمپرسور زیاد می باشد و همین امر سبب بالا رفتن انرژی مصرفی می باشد . همچنین استهلاک کمپرسور نیز بالا می رود .

 

کمپرسور های دارای اینورتر

کمپرسور های دارای اینورتر تقریبا ظاهری شبیه به کمپرسور های معمولی دارند با این تفاوت که در کمپرسور های اینورتر دار چند قطعه و مدار الکتریکی پیشرفته تر شده اند . یک تفاوت مهم این کمپرسور با کمپرسور معمولی در زمان استارت و راه اندازی آن می باشد . کمپرسور دارای اینورتر در زمان استارت آهسته شروع به کار می کند . یعنی با ظرفیتی کمتر از حداکثر توان خود ، که سبب پایین آمدن آمپر استارت دستگاه می شود . به همین دلیل افت ولتاژی مشاهده نمی شود . سپس کمپرسور با توجه به نیاز ، توان خود را افزایش داده و یا با تمام ظرفیت کار می کند . همچنین احتمال آسیب رساندن به مدارهای الکتریکی و سیم کشی کاهش می یابد .

 

باید به این نکته توجه کرد که در زمان کارکرد کمپرسور های معمولی و دارای اینورتر با حداکثر توان خود ، تفاوتی از نظر انرژی مصرفی وجود ندارد . یکی از شباهت های این دو کمپرسور این مسئله است .

 

 

 

 


محصولات تهویه STACOOLBASE

چـــیـــلـــر
فن کویل
مینی چـیـلـر
داکت اسپلیت
پکیج پشت بامی
اسپلیت مرکزی VRF