شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

مینی چیلر و مشکلات تهویه

مینی چیلر و مشکلات تهویه

 

مینی چیلر ها بسیاری از مشکلات سیستم های تهویه مطبوع را از بین می برد .

مثلا در داکت اسپلیت مشکل کانال کشی و ارتفاع مورد نیاز را داریم که در ساختمان های باز سازی شده واقعا سخت است زیرا لازم است از قبل محلی برای عبور کانال در نظر گرفته باشیم . ارتباط مینی چیلر با فن کویل ها از طریق یک مسیر لوله رفت و برگشت انجام می شود و هیچ گونه کانال کشی نیاز ندارد .

مینی چیلر به هر قسمت استقلال کامل می دهد که مزیت بسیار مهم مینی چیلر است . استقلال یعنی آسایش بیشتر مصرف کننده . هر اتاق قادر به تنظیم دمای دلخواه می باشد . می توان هر اتاق فن کویل خاموش یا روشن داشته باشد .

در بعضی از ساختمان ها از دو عدد داکت اسپلیت برای کاهش مصرف برق استفاده می شود که مسئله می تواند مزایا و معایبی داشته باشد . گاهی از داکت اسپلیت اتاق خواب ها یک خروجی یا انشعاب کانال برای نشیمن گرفته می شود . شخصی که درون نشیمن است باید برای آسایش از داکت اسپلیت استفاده کند و با روشن کردن داکت اسپلیت نشیمن و تمام اتاق ها به وسیله داکت اسپلیت زیر بار سرمایشی داکت اسپلیت رفته . حال شخصی که در اتاق است اگر تمایلی به استفاده از داکت اسپلیت در آن زمان نداشته باشد یا باید سرما را تحمل کند و یا اینکه دریچه ورودی هوای داکت اسپلیت را ببندد . ظرفیت و قدرت داکت اسپلیت چون برای مجموع متراژ مورد نیاز در نظر گرفته شده است پس بعد از بسته شدن دریچه ، هوا با تمام قدرت به پشت دریچه خورده و سعی به خروج از آن می کند که باعث به وجود آمدن صداهای مزاحم و آزار دهنده دریچه داکت اسپلیت می شود . این مسئله در دراز مدت بسیار آزار دهنده است . به ویژه در زمان استراحت ، خواب و یا مطالعه .

ترموستات هر فن کویل مرتبط با مینی چیلر در محیط خودش قرار می گیرد . گاهی شنیده می شود که از آن با نام ترموستات محیطی یاد می شود . یعنی دمای فن کویل هر قسمت مثلا اتاق خواب را ترموستات خودش تنظیم می کند اما ترموستات داکت اسپلیت به دلیل مرکزی بودن سیستم بین چند قسمت لازم است در مکانی مشترک نصب شود . مثلا راهرو منتهی به اتاق خواب . دمای راهرو همیشه با اتاق خواب متفاوت است به دلایلی چون آفتاب گیر بودن اتاق ، تاثیر بیشتر دما از قسمت پذیرایی نسبت به اتاق خواب و … که این امر سبب می شود تنظیم دما برای داکت اسپلیت اتاق کمی متفاوت با ترموستات مستقل فن کویل اتاق خواب باشد .

 

 


محصولات تهویه STACOOLBASE

چـــیـــلـــر
فن کویل
مینی چـیـلـر
داکت اسپلیت
پکیج پشت بامی
اسپلیت مرکزی VRF