شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

مینی چیلر ها

مینی چیلر ها

 

مینی چیلر به چیلر های کوچکی گفته می شود که با تقسیم بندی ظرفیت هر واحد مسکونی ، اداری و یا … امکان استقلال هر قسمت را به وجود آورده است . این تقسیم بندی تنها مرتبط با مینی چیلر می باشد و ارتباطی به فن کویل یا دمنده سیستم تهویه ندارد . زیرا فن کویل هایی مانند فن کویل های سقفی توکار به خودی خود قابلیت استقلال بخشیدن را دارند . ساخت مینی چیلر ها همزمان با عدم رضایت مصرف کنندگان از سیستم های مرکزی بود . همزمان با بالا رفتن هزینه های انرژی مانند برق مصرف کنندگان به دنبال سیستمی بودند که علاوه بر سرمایش مناسب ، قیمت و مصرف انرژی یا برق کمی داشته باشند . همچنین از حالت مرکزی خارج شده تا بتوانند کنترل دقیقی داشته باشند .

 

مستقل بودن مینی چیلر در تامین سرمایش معایب و مزایایی به همراه داشته است . معایبی چون اختلاف چند درصدی قیمت خرید نسبت به داکت اسپلیت . اما مزایای این سیستم در مقابل معایب آن بسیار مهم تر است . مهمترین آنها استقلال دهی است . البته مزایای دیگری همچون سیستم سرمایشی تقریبا بی صدا ، سرمایش بسیار خوب ، مصرف انرژی پایین ، سرویس و نگهداری آسان و … .

 

در خرید مینی چیلر باید به چند نکته مهم توجه کرد :

– ظرفیت هایی در بازار وجود دارند با نام ظرفیت نامی یا اسمی . این ظرفیت ها نسبت به ظرفیت درخواستی مشتری چند درصدی اختلاف دارند و کمتر می باشند . باید دقت شود تا دستگاه هایی با ظرفیت واقعی خریداری کرد تا جهت تامین سرمایش دستگاه ضعیف نباشد و بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد .

– در مینی چیلر ها بطور معمول از دو نوع مبدل استفاده می شود . مبدل های صفحه ای تمام استیل و مبدل های شل اند تیوب ( پوسته و لوله ) . مبدل های شل اند تیوب یا پوسته و لوله نسبتا از طول عمر بالاتری برخوردار می باشند زیرا تکنولوژی ساده تری نسبت به مبدل های صفحه ای دارند که این مسئله حسن یا مزایای این مبدل می باشد . همچنین این مبدل های حتی در ظرفیت های پایین دارای ابعاد نسبتا بزرگی هستند که باعث افزایش ابعاد دستگاه می شود و محدودیت هایی جهت نصب در محل های مختلف به وجود می آورد . البته از قیمت کمتری نسبت به مبدل های صفحه ای برخوردار می باشند . حال در مقایسه مبدل های صفحه ای و شل اند تیوب با گفت که مبدل های صفحه ای تمام استیل در مینی چیلر ها به دلیل برخورداری از تکنولوژی بروز تر و پیشرفته تر دارای راندمان و یا سرمایش بهتری است . این مسئله سبب شده است تا مینی چیلر های دارای مبدل صفحه ای ، مصرف انرژی یا برق کمتری داشته باشد . همچنین مدت زمانی که نیاز است دستگاه به دمای خاصی برسد کمتر است . 

کمپرسور در مینی چیلر اهمیت زیادی دارد . باید سعی شود تا بهترین نوع و برند یا مارک کمپرسور انتخاب گردد . بطور مثال می توان کمپرسور اسکرال کوپلند را گفت که از طول عمر بالا و همچنین مصرف برق کمتری برخوردار است . البته کمپرسور های دیگری مانند کمپرسور اسکرال هیتاچی ، پاناسونیک ، سانیو و … را می توان نام برد .

– بهتر است پمپ مینی چیلر در زمان نصب دستگاه با توجه به طول مسیر و ارتفاع تهیه و نصب گردد . زیرا ممکن است پمپ هایی با ظرفیت کم جهت اینکار انتخاب شده باشند و باعث بروز مشکلاتی در سیستم شوند . 

 

 


محصولات تهویه STACOOLBASE

چـــیـــلـــر
فن کویل
مینی چـیـلـر
داکت اسپلیت
پکیج پشت بامی
اسپلیت مرکزی VRF