شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

تفاوت مینی چیلر و چیلر

تفاوت مینی چیلر و چیلر

 

چیلر و مینی چیلر ها همانطور که از نظر نوشتاری شباهت هایی با یکدیگر دارند در ساختار نیز تقریبا مشابه هم می باشند . دلیل این موضوع این است که چیلر ها مجموع ظرفیت مینی چیلر ها می باشند و بالعکس یعنی مجموع ظرفیت چند مینی چیلر می تواند یک چیلر باشد .

به طور مثال در یک پروژه با 5 طبقه 10 واحدی هم می توان از مینی چیلر استفاده کرد و هم از چیلر . اگر بخواهیم از چیلر استفاد کنیم باید از 1 عدد چیلر هوا خنک یا آب خنک با ظرفیتی مثلا 50 تن تبرید و اگر بخواهیم از مینی چیلر استفاده کنیم لازم می باشد 10 عدد مینی چیلر 5 تن تبرید قرار گیرد . 

تفاوت اصلی چیلر و مینی چیلر در همین موضوع یعنی مرکزی بودن و یا استقلال آنها می باشد . وگرنه هر دو آنها توسط یک مبرد خنک و از یک مبرد یعنی آب جهت خنک کاری محیط داخلی استفاده می کنند . مینی چیلر ها برای فضاها و کابری هایی که به استقلال اهمیت بیشتری می دهند استفاده می شود . هرچند که امروزه معمولا اکثر مصرف کنندگان سیستم های تهویه ، ترجیح بر مستقل بودن سیستم گرمایشی و سرمایشی خود می دهند همانطور که از آب ، برق و گاز مستقل استقبال می نمایند . 

به طور کلی می توان گفت مینی چیلر نمونه کوچک شده چیلر مرکزی می باشد . از لحاظ ابعاد با یک تفاوت دارند ولی از نظر جنس سرمایش و خنک کاری تفاوتی با هم ندارند .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.