شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

مینی چیلر ظرفیت واقعی اسمی نامی

مینی چیلر ظرفیت واقعی اسمی نامی

 

مینی چیلر ها مدلی دیگر از سیستم های تهویه مطبوع می باشند که وظیفه تامین سرمایش در ساختمان را بر عهده دارند . مینی چیلر ها بصورت کلی به سه مدل تراکمی هوا خنک ، تراکمی آب خنک و جذبی ( گاز سوز ) تقسیم می شوند و هر سه مدل دارای زیر مجموعه هایی برای خود هستند . مثلا در مینی چیلر هواخنک مدل های بالازن ، روبرو زن و مورب زن در دو نوع تک فاز ( یک فاز ) و سه فاز می باشند . پرفروش ترین این مدل ها مینی چیلر تراکمی هوا خنک روبرو زن می باشد که هم قابل استفاده در بالکن ( تراس ) و هم پشت بام است.

ظرفیت واقعی یا اسمی ( نامی ) مینی چیلر ها معمولا بین تناژ 1 تا 10 می باشد . ظرفیت های بیشتر از این تناژ چیلر نامیده می شود .

 

تفاوت ظرفیت یا تناژ واقعی و اسمی ( نامی )

تفاوت های دو ظرفیت در مینی چیلر ها مربوط به فضای مفید و غیر مفیدی است که نیاز به تهویه دارند . برای فضاهای غیر مفید از ظرفیت اسمی ( نامی ) و فضاهای مفید از ظرفیت واقعی استفاده می شود .

عملکرد مینی چیلر مشابه چیلر می باشد . تنها تفاوت آنها در تناژ و استقلال بخشیدن مینی چیلر است . هر دو آنها وظیفه دارند طی فرآیندی دمای آب درون سیستم را کاهش داده تا به دمای دلخواه و مورد نیاز جهت تامین سرمایش برسد .

مینی چیلر های 1 تا 4 تن تبرید تک فاز و از 4.5 تن تا 10 تن تبرید سه فاز می باشند .

در مینی چیلر ها از دو مدل مبدل استفاده می شود . مدل های مبدل صفحه ای تمام استیل و پوسته و لوله که راندمان های متفاوتی دارند . راندمان مبدل صفحه ای تمام استیل بالاتر است که باعث می شود مصرف برق کاهش پیدا کند .

 

 


محصولات تهویه STACOOLBASE

چـــیـــلـــر
فن کویل
مینی چـیـلـر
داکت اسپلیت
پکیج پشت بامی
اسپلیت مرکزی VRF