شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

انتخاب ظرفیت مشخصات فنی و روش نصب مینی چیلر

انتخاب ظرفیت مشخصات فنی و روش نصب مینی چیلر

 

 

انتخاب ظرفیت مینی چیلر چگونه است ؟

مینی چیلر ها همیشه به دلیل ویژگی های خوبی که نسبت به سایر سیستم های تهویه مطبوع داشته اند ، طرفداران زیادی دارند . اما همیشه مینی چیلر مناسب ترین گزینه شاید نباشد . باید زمان خرید مینی چیلر به نکاتی توجه کرد که در مطلب انتخاب مینی چیلر می توانید مطالعه کنید . 

اما برای اینکه بدانیم انتخاب ظرفیت مینی چیلر چگونه است باید توجه به کاربری های مختلف کرد زیرا هر کاربری ضریب سرمایشی مخصوص به خود را دارد . مثلا کاربری مسکونی با اداری یا تجاری متفاوت است . این ضرایب سرمایشی را می توانید از قسمت محاسبات تهویه مطبوع بدست آورید .

حال اگر بخواهیم بصورت محاسبات سر انگشتی ظرفیت مینی چیلر را بدست آوریم باید برای هر 30 متر مربع فضای مسکونی ( 30 متر مربع متراژ واقعی – فضاهایی که به تهویه نیاز دارند . مثلا اتاق خواب ها بدون در نظر گرفتن کمد دیواری ، دیوار و یا سرویس بهداشتی یا حمام ) 1 تن تبرید مینی چیلر نیاز است . مثلا برای 150 متر مربع فضای مفید 5 تن و برای 100 متر مربع 3/5 تن تبرید مینی چیلر نیاز است .

 

مینی چیلر با چه مشخصات فنی بهتر است ؟

بهتر است در زمان خرید مینی چیلر به نکات زیر توجه بیشتری شود :

وارداتی بودن یا ایرانی بودن مینی چیلر . 

کم مصرف بودن مینی چیلر .

استفاده از کمپرسور های اسکرال با برند های کوپلند ، پاناسونیک ، هیتاچی و … .

استفاده از پمپ سیرکولاتور با هد بالا جهت استفاده در فواصل طولانی .

استفاده از برد دیجیتال یا پی ال سی به جای نمونه های دارای کنترل مکانیکی یا آنالوگ .

مدل های دارای کنترل داخل فضا یا واحد جهت خاموش یا روشن نمودن دستگاه در زمان هایی که نیاز به استفاده نمی باشد .

دارا بودن فلوسوئیچ فابریک متناسب با مشخصات دستگاه .

استفاده از فین های ضد خوردگی در کندانسور مینی چیلر .

و نکات دیگری که می توانید در مطلب مشخصات مینی چیلر مطالعه بفرمائید .

 

روش نصب و کار مینی چیلر به چه صورت است ؟

روش نصب مینی چیلر مانند سایر سیستم های تهویه به اینصورت است که دستگاه تامین کننده سرمایش یا یونیت بیرونی ( کندانسینگ یونیت ) خارج از فضای مورد نیاز تهویه در تراس یا پشت بام و یا در اصطلاح خرپشته نصب می گردد . از مینی چیلر به وسیله لوله های رفت برگشت با فن کویل ارتباط برقرار می شود . آب سرد شده توسط کمپرسور و مبرد مینی چیلر به وسیله پمپ سیرکولاتور به فن کویل های تعبیه شده جهت توزیع سرمایش هدایت می شوند . پس از دریافت سرمای آب توسط فن کویل ، آب به وسیله پمپ به مینی چیلر برگشت داده می شود و خنک شده و این عمل مجدد اتفاق می افتد . مینی چیلر با پایین نگه داشتن دمای آب برای فن کویل باعث خنک شدن محیط مورد نیاز تهویه می شود . زمانی که تعداد کمی از فن کویل های روشن باشد و دمای کمتری از آب گرفته شود تعداد روشن و خاموش شدن کمپرسور کمتر می شود .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.