شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

انتخاب مینی چیلر

انتخاب مینی چیلر

 

برای انتخاب صحیح مینی چیلر باید چند نکته مهم بررسی شود . قبل از انتخاب نوع مینی چیلر شاید مهمترین مسئله انتخاب ظرفیت مورد نیاز می باشد . بدست آوردن ظرفیت مینی چیلر به دو روش معمولا صورت می پذیرد . محاسبات سرانگشتی و محاسبات دقیق که بهتر است در هر دو صورت با کارشناسان مربوط به این سیستم مشاوره انجام گردد .

اما برای اینکه بتوان فهمید محاسبات و یا ظرفیت پیشنهادی کارشناسان درست است یا خیر پیشنهاد می شود  محاسبات تهویه مطبوع را مطالعه فرمائید .

در محاسبات مینی چیلر ها نامی ( اسمی ) یا واقعی بودن ظرفیت بسیار مهم است زیرا ممکن است مثلا برای واحدی ظرفیت 5 تن واقعی نیاز باشد که اگر 5 تن نامی انتخاب یا استفاده گردد سرمایش مورد نیاز جهت تهویه تامین نخواهد شد و در نتیجه مصرف و هزینه برق بالا به همراه دما و سرمایش نامناسب .

باید متوجه شد معیار انتخاب صحیح مینی چیلر چیست . مثلا اینکه مینی چیلر بالازن ، مورب زن یا روبرو زن باشد و یا اینکه یک پارچه یا دو پارچه لازم است . هر کدام از انواع مدل مینی چیلر کاربری و کاربرد مخصوص به خود را دارد . نباید به طور  مثال برای تراس مینی چیلر بالا زن خریداری شود .

تعدادی از مینی چیلر ها جهت کاربرد های صنعتی ساخته می شوند . خرید و نصب این نوع از مینی چیلر ها جهت کاربری های مسکونی یا اداری به هیج عنوان توصیه نمی گردد . زیرا راندمان مثلا نوع مسکونی ممکن است در بعضی مدل ها به دو برابر نوع صنعتی خود برسد .

 

 

 

 جدول انتخاب مینی چیلر

برای انتخاب سریعتر ، جدولی در پایین آورده شده که برای شهری مانند تهران و متراژ های مختلف پیشنهاد ظرفیت های مینی چیلر داده شده است .

متراژ ظرفیت واقعی ظرفیت نامی – اسمی
1 100 2.8 3.3
2 120 3.4 4
3 140 3.9 4.6
4 160 4.5 5.3
5 180 5.1 6
6 200 5.6 6.6

 

 

کاتالوگ انتخاب مینی چیلر

می توانید برای انتخاب بهتر و مشاهده ابعاد ، وزن ، نوع کمپرسور ، مقدار آمپر یا برق مصرفی و … از قسمت کاتالوگ ها بازدید فرمایید .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.