شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

تخلیه آب چیلر و مینی چیلر در زمستان

تخلیه آب چیلر و مینی چیلر در زمستان

 

بیشتر انسان ها از این موضوع که آب در دمای صفر و زیر صفر دچار یخ زدگی می شود آشنا هستند . در فصل زمستان سیستم هایی از تهویه مطبوع که به وسیله آب باعث خنک شدن محیط و تهویه می شوند در خطر یخ زدگی می باشند . این مسئله بسیار مهم است که چه باید کرد تا تخلیه آب چیلر و مینی چیلر در زمستان جهت جلوگیری از یخ زدگی به بهترین حالت ممکن انجام پذیرد . 

در ابتدا و به عنوان بهترین راهکار می توان از افراد دارای تجربه در این امر و یا نمایندگان فروش محصولات تهویه جهت اینکار استفاده نمود . 

اما اگر بخواهیم بدانیم که چطور ابن کار انجام می پذیرد می توان گفت مهمترین شرط این موضوع که باید بررسی و کنترل گردد این است که در مداری از چیلر و مینی چیلر که آب به عنوان مبرد سرد کننده استفاده می شود و تحت تاثیر شرایطی مانند محیط باز و سرد که احتمال یخ زدگی وجود دارد می بایست سیستم عاری از هر گونه آب شود . 

در سیستم های تهویه مطبوع مانند چیلر و مینی چیلر به دلیل خطر یخ زدگی از خروجی هایی جهت تخلیه آب استفاده می شود که معمولا تعدادی از آنها در پایین ترین قسمت دستگاه قرار دارد . لازم است در ابتدا پس از خاموش نمودن دستگاه تهویه مطبوع و معکوس کردن سیستم سرمایش به گرمایش ( استفاده از موتور خانه یا پکیج جهت تامین گرمایش ) شیر های تعبیه شده چیلر یا مینی چیلر بسته شده تا آب گرم موتور خانه یا پکیج به داخل دستگاه چیلر یا مینی چیلر وارد نشود . سپس کلیه شیر ها یا خروجی های آب را باز نموده تا کلیه سیستم خالی از آب شود . اگر شرایط برای تخلیه کامل آب فراهم نبود بهتر است از فشار هوا جهت اینکار استفاده شود . باید مطمئن شد که کلیه سیستم خالی از آب شده باشد زیرا در هر محلی که تخلیه کامل صورت نپذیرفته باشد احتمال یخ زدگی وجود دارد .

هزینه تخلیه آب چیلر و مینی چیلر در زمستان نیز در هر شرکت و با توجه به شرایط پروژه متغیر می باشد .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.