شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

تفاوت فن کویل با رادیاتور

تفاوت فن کویل با رادیاتور

 

تفاوت فن کویل با رادیاتور از نظر شکل ظاهری و ساختار بسیار زیاد می باشد . همچنین نحوه عملکرد و راندمان این دو نیز بسیار متفاوت است . رادیاتور یا در اصطلاح عامیانه شوفاژ به سیستمی اطلاق می گردد دارای پره هایی از جنس آلومینیوم یا فولاد که وظیفه تامین گرمایش محیط را بر عهده دارد . رادیاتور به دلیل نداشتن فن در خود نمیتواند محیط اطراف خود را کاملا پوشش داده و زمان برای این سیستم بسیار مهم است زیرا مدت زمانی که رادیاتور جهت گرم کردن یک محیط لازم دارد بیشتر و چند برابر یک فن کویل می باشد . 

فن کویل ها در هر مدل خود مانند فن کویل های سقفی ، دیواری ، زمینی و ایستاده دارای فن تعبیه شده در خود می باشند تا بتوانند علاوه بر راندمان بالاتر در کمترین زمان ممکن گرمایش لازم جهت بالا بردن دمای یک محیط را تامین کنند . روش کار فن کویل به این شکل است که بخشی از گرمای آب ورودی به فن کویل توسط فن در حال کار گرفته شده و به محیط پرتاب می شود . در زمستان به دلیل سبک بودن هوای گرم و جمع شدن در بالاترین قسمت که معمولا فن کویل سقفی در آن قرار دارد راندمان فن کویل به دلیل مکش هوای گرم در کنار گرمای گرفته شده از کویل آب گرم داخل فن کویل  تقریبا دو برابر می شود که این باعث پایین آمدن هزینه های مصرفی نیز می شود .

در کل در مقایسه فن کویل و رادیاتور می توان گفت که فن کویل از راندمان و کیفیت گرمایی بهتری برخوردار می باشد علاوه بر اینکه از فن کویل جهت سرمایش نیز استفاده می شود .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.