شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

سوالات و پاسخ تهویه مطبوع

سوالات و پاسخ تهویه مطبوع

 

 

قیمت داکت اسپلیت ؟

قیمت داکت اسپلیت ها بر اساس برند یا مارک ، کارخانه سازنده ، مونتاژ کشور ایران یا وارداتی بودن ، نوع مبرد R410 a ، R22 ، توانایی بر اساس متراژ لوله کشی و حداکثر ارتفاعی که می تواند نصب شود و عوامل دیگر نیز تعیین می گردد .

در گذشته اختلاف قیمت مینی چیلر و داکت اسپلیت تقریبا دو برابر بود . اما امروزه با توجه به شرایط کنونی بازار ایران و جهان اختلاف قیمت داکت اسپلیت و مینی چیلر بسیار کم شده است .

 

قیمت فن کویل ؟

فن کویل ها بر اساس مدل و اینکه ساخت کشور ایران یا وارداتی قیمت گذاری می شوند . معمولا ارزان قیمت ترین فن کویل سقفی توکار می باشد . دلیل قیمت پایین فن کویل سقفی توکار نسبت به سایر فن کویل ها بی کیفیت تر بودن آن نیست .

فن کویل سقفی  توکار به دلیل اینکه تا زمان راه اندازی و استفاده لازم می باشد که قطعات دیگری مانند ترموستات و دریچه بازدید یا سرویس به آن اضافه گردد قیمت اولیه پایین تری دارد . در مقابل مثلا فن کویل کاستی یک طرفه چون بصورت کامل به فروش می رسد و نیاز به اضافه کردن قطعه دیگری وجود ندارد قیمت بالاتری دارد . اما معمولا در نهایت قیمت تمام شده فن کویل سقفی توکار به نسبت فن کویل کاستی پایین تر می باشد . 

 

معایب سیستم vrf ؟

سیستم های اسپلیت مرکزی یا وی آر اف جزو بهترین نمونه های دستگاه های تهویه مطبوع می باشد . اما هر سیستم یا دستگاهی بهتر است در کاربری که بهترین عملکرد را دارد استفاده گردد .

مثلا از وی آر اف ها بهتر است در کاربری هایی که مسئله مصرف و هزینه برق وجود ندارد استفاده گردد . زیرا یه دلیل قیمت بالاتر وی آر اف ها نسبت به سیستم های مشابه باید مطمئن شد انتخاب دقیق صورت گرفته باشد .

مصرف کنندگان وی آر اف معمولا در فصل زمستان از گرمایش آن نیز استفاده می کنند . این مسئله سبب شده تا زمان استراحت یا خاموش بودن سیستم کم باشد و همین موضوع باعث می شود در مقایسه وی آر اف با سیستمی شبیه به مینی چیلر و فن کویل ، مصرف انرژی یا برق بالاتر باشد .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.