شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

مینی چیلر دو مداره چیست

مینی چیلر دو مداره چیست ؟

قیمت مینی چیلر ها بر اساس نوع سیستم آنها برآورد می شود . باید نیاز پروژه دیده شود تا بهترین مدل مینی چیلر انتخاب گردد .

مینی چیلر دو مداره چیست ؟ نوعی از مینی چیلر به نام دو مداره یا مدولار وجود دارد . یعنی مینی چیلر با دو مدار مجزا از یک که شامل 2 عدد کمپرسور ، دو عدد مبدل یا یک عدد مبدل دو مداره ، دو عدد فن ، دو عدد کندانسور و …می باشد .

این نوع مینی چیلر را می توان در واحد هایی با متراژ بالا که امکان دریافت و تامین برق 3 فاز وجود ندارد با برق تک فاز استفاده نمود . یا حتی در متراژ های بالا مثلا بجای یک عدد مینی چیلر 10 تن از یک مینی چیلر دو مداره که متشکل از دو عدد کمپرسور 5 تن است استفاده کرد . به این روش می توان مصرف انرژی یا برق مینی چیلر را تا حد زیادی کاهش داد و کم کرد .

کم مصرف ترین نوع مینی چیلر ها را جدا از مینی چیلر های اینورتر می توان مینی چیلر های دو مداره گفت . در سیستم مینی چیلر دو مدار امکان تعمیر یک مدار در صورت بروز مشکل و عدم از کار افتادگی مدار یا سیستم دوم وجود دارد . یعنی اگر به هر دلیلی نیاز به خارج کردن یک قعطه مانند کمپرسور به وجود آمد ، مدار دوم بدون از کارافتادگی با نصف ظرفیت ، تامین سرمایش می کند تا سیستم معیوب رفع عیب و مجددا نصب گردد .

قیمت مینی چیلر های دو مداره کمی بالاتر از یک مداره می باشد . مثلا یک مینی چیلر 10 تن تک مداره قیمتی پایین تر از مینی چیلر 10 تن با دو مدار مجزا دارد . زیرا تعداد قطعاتی که در سیستم دو مدار استفاده می شود بیشتر می باشد .
ارزان ترین نوع مینی چیلر ها را می توان مینی چیلر هایی بدون کمپرسور اسکرال ، بدون پمپ سیرکولاتور ، بدون برد فرمان دیجیتال ، بدون مبدل صفحه ای و … نامید .

مینی چیلر های اینورتر با توجه به نیاز و شرایط مختلفی باید انتخاب گردد . نباید برای هر نوع کاربری و مصارف گوناگون بدون نیاز و تحقیق از مینی چیلر های اینورتر استفاده نمود .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.