شـرکت سـامـان تـهویه

مینی چیلر فن کویل داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

همه چیز درباره مینی چیلر

همه چیز درباره مینی چیلر

 

 

قیمت مینی چیلر ها را چه چیزی تعیین می کند و یا در انتخاب مینی چیلر باید به چه فاکتور هایی توجه کرد ؟

عوامل مختلفی در قیمت مینی چیلر ها متاثر می باشند . مهمترین آنها ایرانی یا خارجی ( وارداتی ) بودن می باشد که مدل خارجی قیمت بالاتری دارد . بعد از آن به ترتیب می توان گفت هوا خنک یا آب خنک بودن ، اینورتر یا معمولی بودن ، در مدل های معمولی استفاده از کمپرسور اسکرال و برند و کشور سازنده آن ، استفاده از مبدل حرارتی صفحه ای یا پوسته و لوله بودن ، نام و برند فن استفاده شده ، دارا بودن قطعاتی مانند فلوسوئیچ و پمپ سیرکولاتور ، نام و برند قطعات حفاظتی و برقی و … .

هر یک به صورت جداگانه می توانند قیمت یک مینی چیلر را تعیین نمایند و باید در زمان خرید به این موارد توجه ویژه ای شود .

 

قیمت مینی چیلر ایرانی چرا کمتر از خارجی یا وارداتی است ؟

دلیل اصلی اختلاف قیمت مینی چیلر ایرانی از مینی چیلر خارجی ( وارداتی ) در درجه اول قیمت ارز و نوسانات بازار فعلی و بعد از آن تکنولوژی های استفاده شده در مینی چیلر های خارجی می باشد . اگر ابعاد دو ظرفیت یکسان از مینی چیلر مثلا 5 تن تبرید را مقایسه کنید متوجه می شوید که مینی چیلر های وارداتی از ابعادی کوچکتر برخوردار می باشند . همین مسئله گویای تفاوت تکنولوژی های استفاده شده در هر دو می باشد . البته اگر تفاوت مینی چیلر ایرانی و خارجی را از نظر راندمان و کارکرد مقایسه کنیم متوجه می شویم مینی چیلر وارداتی درصدی بالاتر از مدل ایرانی می باشد .

 

چرا قیمت کل چیلر مرکزی از مینی چیلر کمتر می شود ؟

همیشه قیمت تمام شده سیستم مینی چیلر از چیلر در دو پروژه مشابه بالاتر بوده . دلیل اصلی آن در خرید اولیه قطعاتی است که در مینی چیلر نسبت به چیلر استفاده می شود . هر چه قطعات کوچکتر و بیشتر شود ( در مینی چیلر ) قیمت نهایی آن بالا تر است و بالعکس . مثلا قیمت یک کمپرسور 50 تن کمتر از 10 عدد کمپرسور 5 تن می باشد . دلایل مهم دیگری نیز مانند اینکه مینی چیلر ها داخل خود پمپ دارند ولی چیلر ها خیر و یا اینکه مینی چیلر ها دارای فلوسوئیچ و منبع انبساط می باشند و چیلر های خیر .

این عوامل سبب شده تا همیشه قیمت چیلر مرکزی نسبت به مینی چیلر ها مقرون به صرفه تر باشد و دلیل اصلی اینکه گاهی چیلر ها به جای مینی چیلر ها انتخاب و استفاده می شوند این موضوع می باشد .

 

سیستم مینی چیلر جهت چه کاربری هایی مناسب تر است ؟

محدودیتی جهت استفاده مینی چیلر ها وجود ندارد . مینی چیلر ها در انواع مختلف جهت کاربری های گوناگون ساخته شده اند . مدل هایی دارای حالت گرمایشی ، مدل های دارای اینورتر ، نمونه های مدولار ( ماژولار ) یا دو مداره و … . 

ولی با تمام این تنوع ها در تولیدات باید توجه به این موضوع داشت که هر مدل مینی چیلر مناسب هر نوع کاربری نمی باشد . مثلا همیشه توصیه شده است که مینی چیلر های آپارتمانی یا خانگی مناسب استفاده در کاربری های صنعتی نمی باشند . یا هر مدل از نظر شکل ظاهری تفاوت ها و ویژگی هایی دارند که آنها را ویژه مصرف خاصی می کند .

 

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.